tisdag 16 december 2008

Hosta, monster som dör och en liten tröttmössa


Hon sover precis hur som helst och gärna på mig. Jg har inget emot det hon bits ju inte då iaf.





Ett monster har dött så matte ska grava det i morgon. Morrmorr var ledsen för att monstret hade dött men jag tröstade med lite corsokärlek.
(Min moster har dött, morrmorrs syster, hon ska begravas i morgon)

Matte trodde att jag hade fått en kotte i halsen för jag harklade mig och hostade. Igår åkte vi hem till morrmorr för hon måste ha kläder till gravningen. På vägen hem så hostade jag ända i från klospetsarna. Matte ringde vettens hus och sa; hunden håller på att hosta ihjäl sig, hon har nog en kotte/pinne i halsen. Dom sa; kom med en gång. Matte lade i överljudsväxeln, morrmorr bleknade. När vi kom fram så tog morrmorr lilla syrran och satt sig i väntrummet. Vi sprang till kassan och jag hostade en extra lång och högljudd harang, det blev fart på dom. In i rummet och pillad på av en hundsköterska. Sen kom vetten; åh vad hon var go!! Hon tyckte att jag var den finaste corso som fanns och jag tyckte att hon var den finaste vetten som fanns. Hon tittade i halsen och klämde lite här och där. Sen sa hon; kotte i halsen, nänä. Har Ni varit på utställning nyligen. Jodå det hade vi ju. Då är det kennelhosta. Massor med hundar har blivit sjuka efter den senaste utställningen....
Lillsyrran gjorde succé i väntrummet alla tyckte hon var såå söt, och det är hon ju.....
Matte har äntligen hajjat att jag inte gillade käket, hon har bytt till samma som kråkungen äter och se nu ser jag fram emot middagen. Jag slaskar i mig allt på nolltid.

4 kommentarer:

Karina sa...

Beklagar monstret som gått vidare...
Jepp, kennelhosta har jag också haft exakt för ett år sedan...illmarigt det..hmmm...bara ta det lugnt och så...Vill bara säga att det är drop-smitta på kennelhosta...så tvätta händer innan ni klappar någon annan...det var så jag fick det från brukshundklubben där matte träffat hundar på sina kurser...inte kul..

Men hallå..är hon söt lillasyrran eller..bilderna är av världsklass :)

Kram i massor från en tröttmössa

Anonym sa...

Beklagar!
Krya på dig Strega, hoppas att du blir frisk snart.
Underbara puppies bilder!!!!

Anonym sa...

Ledsen för det gravade monstret!

Och stackars dig som har en duracellkrokodil OCH hosta. Jag har en duracellkrokodil korsad med en kängru.
Dom är bäst när dom sover. Ibland somnar dom när man ligger på dom, och ibland om man pussar dom tillräckligt länge i öronen.

//Leo

Anonym sa...

Oj, tråkigt med gravade monster, då får man inge fler korvar av dom...

Hoppas hostet gått över nu, jag fick inga hostbaskilusker på mig. Det var bra tycker jag fast synd att dom hoppade på dig.

Jag tycker ni är supersöta båda två! :)

Hare gott å krya på dig! Kram!