fredag 20 februari 2009

Godisträd, och matte som dyker

Hemma hos oss finns det godisträd, om man kollar lite uppåt så kan man hitta godis, både på tomten och ute i skogen.
Det är himla spännande, både jag och syrran kollar i alla träd numera för det kan ju finnas varsomhelst.


Tänk vi får ju alltid knö ihop oss i nått hörn, kolla bara vad trångt vi har det.


Ja eller hur, nedan finns en bild på resten av soffan som damerna inte behagar breda ut sig i. Observera hundhörnet med den bruna filten i, finns det några hundar där? Näpp/matte



Hmpf, matte du behöver inte göra så där. Vi försökte ju bara få lite sympati.
Haha nu ska jag berätta vad matte gjorde idag, hon dök ner på marken. Jag sa; men matte vad gör du? Hon sa en massa fula ord, så jag blev nästan lite rädd.
Sen sopade hon av all snö på mig som stod under, inte så snällt. jag var tvungen att hålla koll på henne resten av turen så hon inte ramla omkull igen. Sen blev hon lite arg på mig för att jag välte syrran några gånger. Hon sa att vi måste vara rädda om syrran så hon inte går sönder. Jag fick gå i koppel hem, syrran hoppade och studsade framför mig och retades.
En stund senare var matte stel som ett tuggben. Jag föreslog lite corsohealing men vi skulle ta lite senare sa hon.

(Jag klev igenom isen på ett dike och stöp framåt, hann precis ta emot mig innan jag slog ansiktet i marken. Jag kände inget då men sen.....)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har inte vågat göra godisgömmor i träd för Doriz. Då hade jag inte kommit en meter på promenaderna....
Hoppas du inte skadade dig allt för illa när du trillade!

Anonym sa...

Oh shit! Jag brukar hitta godis på bänkar å konstiga grejer. Fast det finns godisträd här också. Värsta bra liksom!
Min soffa är så liten att jag å matte har en varsin kudde (tresits bäddsoffa med två stora soffkuddar //matte)
Asså, när dom börjar svära så där då blir man nästan lite rädd... men bara nästan... ;)
Pusspåre!

Anonym sa...

Godisträd? Det måste jag verkligen kolla efter när jag är ute i morgon. *Viftar på svansen*
Du måste tala om för din matte att hon måste vara rädd om sig när hon är ute. Min husse har också svårt för att stå upp, och han haltar fortfarande.

Karina sa...

Visst är det underbart med godisträd...ja har också massor av såna här bådde på tomten och o skogen :)
Ja, varför använda hundhörnet med filt när man kan ta det andra ;) Ja säger bara knö är det bästa som finns...hihi
Hoppas matte är bättre nu..stackarn.

Ja snart kommer det i bloggen..hihi...vad som får mig trött...Hinner inte idag för husse fyller år :)
Ha det gott