söndag 15 februari 2009

Syrran är snygg

Vi åkte på utställning i lördags i Sollentuna, där jag var och sprang som liten vappe också. Jag fick ett duntäcke och ett märgben och låg en stund i bilen och gonade mig. Det var ju så himla kallt, men husse var ute stup i kvarten och kollade mig och kände på mig så jag inte var kall. Husse smugglade in mig efter en stund så jag låg på fällen och såg ut som en valp :-)
Syrran kuta så himla bra så hon blev BIR-valp med HP. En i varje åldersgrupp gick till final. Alltså syrran och två till, men vi orkade inte stanna till finalen.
Husses kamera ville inte som husse så det blev inga bra bilder.



Så här löd kritiken:
Tilltalande huvud m. lovande linjer. Vacker hals, överlinje, kors och bakställ. Välkroppad för åldern. Rak i sin front. Rör sig balanserat om än med ngt lösa armbågar.

Sen åkte vi till Annelie och Peter på middag. Syrran somnade rätt snart medans jag höll koll på käket. Och kan man tänka sig, jag fick, av Annelie. Hon är inte immun mot corsocharm iallafall. Moahahahaa.
Matte tycker att jag ser så klok ut på den här bilden (kalla mig Yoda) och det är ju bra för för det mesta ser jag ju inte klok ut på bilderna.. Kram på er


9 kommentarer:

Anonym sa...

Tur att du är snyggare än syrran. För tänk vad den lilla sprätten skulle bli odräglig om hon var snyggast!

Anonym sa...

Klok?! Jag tycker du ser skitasnygg ut! ;) (Tycker matte också, eller... "naaaaaw vad söööööt" sa hon...)
Gött med två snyggingar i samma hus! :)

Anonym sa...

Värsta bra juh med fina utmärkelser. :-)

Anonym sa...

Wow vilken debut!! Grattis!
Å bilden på Strega e super fin, så de så!!!

Karina sa...

Grattis till lillsyrrans debut :)

Du e kanonfin på bilden :)

Kram

Karina sa...

Sorry ni är utmanade...läs min blogg :)

Men jag uppdaterar som jag sa :)

Kram

Anonym sa...

Aaah jÄteesNygG äR dU! SyraN ÄlsA TaCkar fur Gratiset /BalLder

Grattis Snygging! Utmaningen är antagen :)

Åsa sa...

Grattis!!

Anonym sa...

Grattis till BIR:et och tack för kommentaren i vår blogg!
Jodå, vi ska till Sollentuna den 28 februari också (och 28 mars). Det gäller att öva ordentligt inför Lilla Stockholm ;-)

Vi lovar att hålla tassarna för er den 28/2.

Portisflocken i Nynäshamn