torsdag 26 februari 2009

Hos Morrmorr

Vi har varit hos morrmorr. Matte, lilla hussen också vi hundar. Det var såå kul/gott att träffa våran morrmorr igen. Hon hade köpt godis åt oss alla, vi fick lax och kakor och skinka. Man var rätt mätt frampå kvällen. Vi skulle sova över så matte hade tagit med sig en dyna till oss. Men syrran fixade inte det här med att kissa och bajsa när man är borta, alltså ute. Vi gick och vi gick men inte, tillslut tröttnade matte och gick in, DÅ, så satte hon sig på golvet. Jaja hon blir väl större, säger matte. Det är en bra tid nu för syrran har inga tänder. Vi sov så gott när morrmorr kom upp och ville prata en stund, vi for upp och viftade på hela kroppen, matte muttrade: gå och lägg er klockan är halv tre. Ja sen kom hon halv sju igen. Då gick matte också upp och sprang ut med oss. När vi kom in så rullade matte ihop sig igen och lilla hussen han sov och snarkade. Jag blev lite orolig för matte när hon bara låg där, morrmorr sa att det var ingen fara hon var bara trött, men jag stod vid hennes säng med huvudet så nära jag kunde och kollade när hon andades. Hon märkte inget men morrmorr såg.
Vi var rätt glada när vi kom hem, vi tokfnattade runt på åkern, utan koppel som man måste ha hos mormorr. Nu är vi toktrötta och snarkar i soffan.....

(Mormor bor nära Skavsta och det startade Herculesplan dygnet runt kändes det som, man sover ju inte så bra då, dessutom var det nån som stod och varvade en V8 mitt i natten, då var det nära. Det är ju lixom biltomt här hemma. Tur att mormor hör rätt risigt annars hade hon ju aldrig stått ut.)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm, sådär gjorde jag på matte igår när hon trillade ihop i soffan. Då la jag mitt huvud på hennes axel, bara för att kolla liksom...
(Var sååå trött att jag satt och halvsov i soffan, nickade visst till. Upptäckte senare att det beror på feberhe-te igen... *suuuuck*

Anonym sa...

Ibland är det till sin fördel att höra illa....
Själv blir jag ibland väckt av att en katt eller en hund står och tokstirrar så som dian tjejer gör. Hm, kanske kollar de om jag andas. Har inte tänkt på det....

Anonym sa...

Min killar gör också så, kollar om man andas. Men dom är nog rätt dåliga på att se om jag gör det. För om man inte får örat avslickat så får man två tassar i nyllet. Lovar att man andas då!!!

//Leo och Texas matte