torsdag 13 september 2007

Dagis

Strega: Jag har undrat vart lillhusse tar vägen på dagarna, nu vet jag. Han är på dagis. Där var massor av små människor som klappade mig och som verkade rätt roliga. Men det roligaste var att min lillhusse var så stolt. Han tycker att han har den finaste hund i världen, och det är ju sant!


På bilden försöker han att locka mig därifrån, jag ville ha mellis först innan vi gick.

Idag när matte och jag var ute och gick så lyfte hon upp mig jättesnabbt. Jag trodde att det var för att jag tidigare hade slickat på en död kopparorm, men icke. Där på vägen låg en iallrahögsta grad levande orm med snygga ränder på ryggen. Han stirrade på mig som om han skulle äta upp mig, jag var glad att matte räddade mig.

Idag har jag nosat på en av de sura pälstofflorna som också bor här, hon luktade ungefär som en gammal pälstoffla men verkade rätt snäll.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Flera borde låta sina husdjur blogga, det är så mycket bättre läsning! :)/ Maria

Andra 19 sa...

Strega tackar och bockar...