onsdag 19 september 2007

Det finns affärer för hundar!!!

Igår sa min matte att vi skulle åka till en affär, det skulle bli kul tyckte hon, yeah right tänkte jag. Affär där de säljer människomat eller??? Du får se sa hon. Vi hoppade in i bilen (Nåja mattes bil är så hög, det är bara därför jag inte kan hoppa in själv ) Matte: kanske inte bara därför, du är en liten speta än så länge. Nåväl så fort jag kommit in i bilen så gav matte mig några levergodisar med sömnmedel i, ja så är det. Jag somnar direkt när jag kommer in i bilen. Matte mumlar nåt om nån gubbe som strör sömngrus i ögonen på mig (John Blund) men jag tror att hon drogar mig.När jag vaknade så lyfte matte ut mig på marken och där stod det ett gigatiskt monster som luktade apsvett (sopbil). Tack för det uppvaknandet!
Vi gick in i affären och det var en affär för hundar!!!!! Nja kanske några andra djur också. A som har affären var jättesnäll jag fick lukta på allt och fick ett ben. Matte och A skulle fika. Det måste vara något med kaffet som gör att de babblar i timmar och jag tror att det var nåt skumt i benet också för jag hittade en korg med päls i och där somnade jag. Sen skulle vi köpa koppel, KOPPEL när det fanns så mycket annat. Det blev lite ben och levergodis iaf så matte är inte helt hopplös.

På vägen till bilen träffade vi en gubbe som frågade om jag var en korsikansk hund, ja en Kane Korsika. Knäpp gubbe, hmpf.

Så fick jag preparerade godisar igen åsså var det gonatt hela vägen hem.

Puh hoppas att det blir en vilodag nu....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jisses! Dråååågar din matte!? Både dig och sig själv!? Babbelsvartvatten och sömnpulver i levergodisar!!! Det är ju nästan farligt att bo hos dig! Eller!?

Anonym sa...

Hej sötnosen
Matte har sagt att jag ska lära mig att vända andra örat till när folk kallar mig olika raser, så det får väl bli mitt råd till dig också :)
Sen ett tips:
Se till att dra matte o husse mot godisbutiker ofta, ofta.. tro mig, är de som min matte så kan de inte moootstååå att gå inom och köpa något till sin lille hårige son.... ;)
Tass på dig
Challe

Andra 19 sa...

Leo och Nitro:
Ja jag vet inte riktigt. Idag kokade hon brännässlor till lille hussen som han fick dricka för att det sved i snoppen, skumt va´. Skulle aldrig tala om om det sved nånstans på mig....
Challe: Bra tips! Ska dra allt jag orkar när jag blir starkare än matte.